Dyrektor Seven & i Holdings Co., Ltd., Fumihiko Nagamatsu, zapowieł że sieć sklepów 7-Eleven w ramach walki z marnowaniem żywności, planuje dwukrotnie wydłużyć przydatność do spożycia popularnych ryżowych kanapek onigiri.
Przeciętnie 1 sklep/konbini 7-Eleven sprzedaje 200 kanapek onigiri dziennie z przydatnością do spożycia wynoszącą 18 godzin. Po upływie 18 godzin niesprzedane onigiri trafiają do kosza… (Ciekawe jak długo zalegają na półkach sklepowych w Polsce onigiri?) Onigiri nie zawierają konserwantów i to się nie zmieni. Wydłużenie trwałości sieć konbini osiągnie poprzez zwiększenie azotu w opakowaniu.
Pierwsze “nowe” onigiri trafią do sprzedaży już w marcu.
Zachowania konsumentów zmieniają się w zależności od pogody a obecnie także rozwoju epidemii. Większa liczba chorych na covid-19 w Tokio powoduje, że ludzie chętniej zostają w domu. Wydłużając przydatność do spożycia onigiri, dyrektor/prezes holdingu Nagamatsu ma nadzieję zmniejszyć o połowę liczbę wyrzucanych onigiri.
sakura